שיעור 6
 
בשיעור זה למדנו על שווקי תחזית

שווקי חיזוי הינם פרוצדורה המאפשרת את מימוש הידע של ההמון ומינופו גם במסגרת אירגונית תוך שימוש בטכנולוגיות אינטרנטיות והתבססות על תפיסה של רשתות חברתיות.

למעשה, שווקי חיזוי הינם בורסות שבהם במקום לסחור במניות סוחרים בדעות או בתחזיות. 

שווקי תחזית עולים בביצועים על מומחים בודדים.

איך מזהים מומחים? מוטים, אין מגוון דעות
סקרי דעת קהל, אין תגמול למומחיות , אין קנס להונאות, דגימה, אין משקל לדעות, קשה למימוש בזמן-אמת
חזאים ארגוניים, פוליטיקה, קונפורמיות, מודלים שבריריים המסתמכים על העבר
כיצד מתנהל המסחר ?
המחירים שבהם קונים ומוכרים דעות ותחזיות בבורסה הארגונית נעים בין 0 ל- 100, והם משקפים את ההסתברויות להתממשות הדעות או התחזיות.
הכמות הנסחרת בכל פעולת קניה ומכירה משקפת את רמת הביטחון של הסוחר בדעה או בתחזית הנסחרת וכמו בכל בורסה המטרה היא להרוויח וזאת ניתן לעשות ע"י קנייה של דעות בזול ומכירתן ביוקר עם עליית המוניטין שלהן
כבטוחות.

הדבר החשוב ביותר בשווקי תחזית הוא כמות המשתמשים. כמובן שנרצה כמות גדולה של משתמשים על מנת שהתשובה תהיה מדוייקת יותר. אז איך מעודדים סוחרים בארגון לסחור בשוק התחזית? ישנן מספר דרכים לעשות זאת. הראשונה ביניהן היא פרסים לסוחרים פעילים. הפרסים יכולים להיות טיפים והדרכות או עדכונים שונים שיקבלו המשתמשים הפעילים לפני השאר. אלו תורמים למוניטין הסוחר ויוצרים חווית משתמש טובה

מה אומרים על שווקי תחזית היום?


החזאים המדויקים ביותר כיום אינם יחידים, אלא שוקי חיזוי, שבהם הניחוש המדוייק של רבים מאוחד לתוך הסתברות קשה.

מדוע אנשים משתתפים?

גמול (Rewards): פרסים, כסף...
הוכרה (Recognition): על ידי המנהל או העמיתים
רלוונטיות (Relevance): עניין, התאמה לעבודה
יחסים (Relationships): אינטראקציה, קהילה


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה